lördag 2 maj 2009

Dags Igen

Det är dags för Mackmyra att släppa en whisky igen. Special 02. Just nu sitter jag ensam på en stol, med en Ipod, kaffe och snus, utanför systembolaget. Jag är alltså garanterad en av dom 18 flaskor som finns här innanför, bakom ryggen på mig. Det står väl inte på förrän man får sällskap. Jag ska ringa sambon sen när det börjar dra ihop sig, så hon också kommer ner och gör oss sällskap. På så vis får jag en flaska att lägga till pensionsförsäkringen och en att avnjuta. Folk som går och cyklar förbi tittar lite konstigt på mig...

2 kommentarer:

kentAA sa...

Du skulle ha spexat till det med att dricka något ur en sån där papperspåse de kör med i staterna, eller det kanske hade sett mer normale ut:D

KoppTe sa...

Konstigt att dom stirrar. Alkisvarning är ju inte ens förnamnet. Dom brukar ju inte komma förräns en kvart innan öppningsdags....