tisdag 9 juni 2009

Skolavslutning

På torsdag är det skolavslutning här i byn. Då ska niorna på folkparken och roa sig. Jag såg också att Miss Li skulle spela där då, och henne vill jag se... Kanske klär jag ut mig till en 16-åring och går ner på folkan och kikar, eller också går jag som mig själv och låtsas att jag har en arvinge som slutat skolan, eller så bara går jag dit och kikar.... Det är ju inte jätteofta det kommer bra artister hit nu för tiden. Annat var det när jag var i skolavslutningsålder, då var det rikitgt bra artister här nästan varje vecka hela sommaren.

Jag får fundera på det där, och fråga en kompis så man slipper skämmas själv. Nu har jag en natt kvar på fabriken innan man får börja sova på nätterna och jobba på dagarna istället. Sen är det bara två nätter till innan semestern, och det kan man ju stå ut med.

Inga kommentarer: