lördag 6 juni 2009

Nationaldag

Det är sveriges nationaldag idag. Var det därför det inte låg någon tidning i brevlådan..? Surt var det i alla fall när jag drog på mig lite kläder och vinglade morgontrött ut till brevlådan för att ta in tidningen. Brevlådan var tom... Sen kom jag på att det är en sån där röd dag idag. Är det någon som firar nationaldagen egentligen? Mer än nynazister och annat patrask... Det är ju inte direkt som norrmännens 17:e maj... Det som skulle kunnat vara bra med den här dagen är att om den infallit på en vardag så hade vi varit lediga från jobbet, men nu blir vi ju lurade på en ledig dag när det blev så dumt att den här dagen blev på en lördag...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick inte heller nån morgontidning,bittert,jävligt bittert!
Jonken.

KoppTe sa...

Jag fick vara ledig i måndags för att nationaldagen i år är på en lördag. Vi blev ju av med annandag pingst som helgdag när nationaldagen blev helgdag men när den då innfaller på en helg så får vi en dags ledigt i veckan i alla fall. Kan det vara tack vare facket tro?

Peter sa...

Jonken: Kan bara hålla med..

Kopp: Ja, alla andra får ut dagen ändå, men inte vi verkar det som...

Anonym sa...

Vi har fest i byn hela dagen, vare sig det är nationaldag eller inte. Så mig går den förbi. Förutom fotbollstemat till kvällen då. Av fåfänga skäl klär jag mig i rödvitt. Resten av byn kommer nog i blågult :D
Lite whisky ska jag nog hinna njuta av med.

Kram på dig.