måndag 8 juni 2009

Befriad Från Mörkrets Makter

Oskars lilla kusin är nu befriad från mörkrets makter.. Prällen sa så på dopet igår på fullaste allvar. Tänk att hon i sju månader varit styrd av mörker. Och Oskar som inte är döpt än... Prästen talade om att nu är lilla A också kristen. Precis som om hon har någon aning om vad det är. Ju fler dop jag beskådar desto mer övertygad är jag att vi valt helt rätt när vi inte döpt Oskar, vi tänkte att han får väl välja att göra det själv när han blir äldre. Vill han konfirmeras så måste han ju...

2 kommentarer:

Innebandy Enligt Mig sa...

Mina kidz är inte heller döpta, just med tanke på de där orden.

Tvärslå sa...

Sanslöst....
Ingen av mina är döpta eller med i kyrkan, jag plockade ur dem direkt efter födsel.
Så vi lever alla i det hemska mörkret OCH trivs som fiskar i vattnet utan att känna krav eller synd eller något.

Lev väl vetja som du vill :)