fredag 5 juni 2009

Natthelvete

Jag har genomlevt ännu ett natthelvete på fabriken. Av alla skitjobb man kan bli tilldelad där nere så fick jag det värsta igår när jag kom ner. Trots att jag väntade in i det längsta innan jag åkte ner, bara för att slippa det där surjobbet. Det var bara det att den andra som kan jobbet väntade ännu längre, eller han "tränade" innebandy så han blev lite sen, precis som han gjorde dagen före... Så jag fick springa avbytare mellan tre kurar, en halvtimme i varje och en halvtimmes rast. Det är ett jobb som går an på dagtid, men på nätter blir allting tio gånger värre. Halvtimmarna känns som evigheter. Men natten tog slut och jag fick sova några timmar när jag kom hem. Tack för det. Nu är vi ledig till söndagkväll, sen börjar vi om med nätterna igen...

Inga kommentarer: