torsdag 4 juni 2009

Nattcirkus

Jag tycker oftast det är fruktansvärt tråkigt att jobba natt, speciellt att gå avbytare mellan reglerarkurarna som jag fick göra inatt. Men även vidriga nattskift har sina ljuspunkter, som inatt t ex, när våran urlastare flyttade rör med kranen. Jag skrattade så jag fick ont i magen när jag följde hans cirkusuppvisning i monitoren. Det går minst sagt svajigt när han kör kran, och det är ett under att han inte skadar sig själv. Inatt skulle han flytta ett rör, och kopplade kättingarna i varsin ände av rören och lyckades få sånt gung på det där röret att det såg ut som ett sånt där piratskepp på Liseberg. Till slut fick han stopp på gungan och skulle köra åt ett helt annat håll och lägga röret i en urlastningsbock, Full fart som vanligt, inga mellanlägen där inte, och brakar rätt in i ett ställ som står bredvid hans tänkta mål... Den där cirkusuppvisningen räddade hela natten. Mera sånt dom nätter vi har kvar.

Inga kommentarer: