onsdag 3 juni 2009

Helvetes Natt

Jag hade väl ingen av mina bättre nätter inatt... Först somnade jag när jag nattade Oskar, sedan vaknade jag vid midnatt och kände att hjärtat slog sjukt mycket extraslag. Det var länge sedan jag kände något sådant över huvud taget. Men nu var det full fart, jag försökte somna om, men det var omöjligt så jag gick upp ett tag. Googlade på nätet efter extraslag och kom fram till att det var livshotande, men jag lät bli att ringa 112 i alla fall. Jag har ju tagit EKG ett antal gånger, till och med 24-timmars EKG, Arbets-EKG och det har aldrig varit något fel så det är väl inte det nu heller, men det är inte mindre otäckt för det, det lindrar inte dödsångesten direkt. Efter att tagit pulsen på mig själv ett antal gånger och räknat hur många extraslag jag har i minuten så hade klockan hunnit bli tre och jag somnade väl om igen bara för att vakna strax före fyra igen, när Oskar fick för sig att det var morgon, men efter en halvtimmes övertalning så somnade han om igen också och sedan sov vi ända till halv sju... Lite trött är jag idag.

Inga kommentarer: