fredag 5 februari 2010

Kanske Lite Bättre

Jag kanske känner mig lite bättre idag, men jag tror att det blir en vilodag till trots att abstinensen börjar göra mig tokig nu. Jag vill ut och åka skidor liksom. Förr i tiden sa dom att man skulle "köra" bort förkylning, men det är ju nya moderna tider nu och då är det bästa att vila sägs det. Jag har ingen som helst feber, men halsen gör lite ont och det är just det som inte är bra. Hade man bara varit lite snorig så hade jag tränat... Vi får se imorgon om det blir ett lugnt pass då, och sedan loppet i Gävle på söndag. På väderleksrapporten stod det sol och 0 till minus 5 grader, det är ju så bra det kan bli för en långtur på skidorna då. Måste jag stå över det loppet är det bara Bessemerloppet kvar att prova lyckan i, eller Halvvasan den 2:a mars, bara fem dagar före det stora loppet, men Halvvasan skall tydligen vara det lättaste loppet att seeda upp sig i leden i, men det är ju som sagt väldigt nära inpå...

På morgonen har jag roat mig med att tippa mina 64 rader på stryktipset. Tips-SM pågår ju och jag ska hålla farsan bakom mig. Förra veckan, den första veckan av sex, så fick jag tolv rätt och trodde att jag skulle ha farsgubben på betryggande avstånd bakom mig, men lyckades på nåt vis få elva rätt och det var ju inte bra. Nu får jag bara se till att han får mindre rätt än mig varenda vecka framöver, och han kan väl knappast tippa över sin förmåga varenda vecka...

Inga kommentarer: